Zwemsporten

MBVO
Meer bewegen voor ouderen. Baantjes zwemmen en lichte oefeningen in het water zodat iedereen kan meedoen ongeacht de leeftijd of fitheid.

Aquaboarden

Een intensieve workout van 30 minuten waarin je hele lichaam getraind wordt.

Je staat op een aquaboard die door de bewegingen van het water het nodige vraagt van je balans en coördinatie. Hierdoor wordt de core stability voortdurend gebruikt. Ook is de les erg goed om je conditie en uithoudingsvermogen te verbeteren. Verschillende oefeningen uit de sportschool komen aan bod: squats, burpees, crunches, planken. Omdat de les zo intensief is, zal je na een half uur het gevoel hebben een uur intensief gesport te hebben.

Bij deze les is het advies om sportkleding over je badkleding te dragen. Let er wel op dat het materiaal is dat niet zwaar wordt als het nat wordt. want de fun factor tijdens deze les is ook dat je geregeld in het water kunt vallen.

Lunchzwemmen
Tijdens het middaguur lekker zwemmen. De instructeur kan voorzien in hulp bij zwemslagen en het gebruik van hulpmiddelen bij het zwemmen.

Trimzwemmen
Een les voor volwassenen waarbij verschillende zwemslagen worden getraind om de algehele conditie en het uithoudingsvermogen op peil te houden en/of te verbeteren. We zwemmen in de lengte van het bad. Er is een instructeur aanwezig voor de begeleiding in de zwemslagen.

Peuterzwemmen
Peuterzwemmen is voorbereidend op de zwemles. En dat vooral in actieve samenwerking met de ouder. De ouders krijgen instructie om hun kind een aantal basisvaardigheden bij te brengen die van belang zijn voor het leren zwemmen. De overgang naar de “echte” zwemles wordt zo minder groot, ze zijn watervrij en de kinderen krijgen de basisvaardigheden op een juiste manier aangeleerd.

Aquacardio
Aquacardio is een les waarin verschillende programma’s aan bod kunnen komen, waarbij het zwemmen centraal staat. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende materialen zoals zwemflippers, watergewichten, wetbelts enz. Een lekkere training met moderne muziek en een enthousiaste instructeur.

Aquarobic
Een actieve sportles op muziek. In het ondiepe gedeelte van het bad worden verschillende spierversterkende en conditionele oefeningen gedaan op de nieuwste muziek. Met gebruik van verschillende materialen en organisatievormen wordt er een volledige workout gedaan.

Triatlon training

Een complete training voor de 3 onderdelen van de Triatlon; Zwemmen (500 m), Fietsen (20 km) en Lopen(5 km). Met deze training word je voorbereid op de 1/8 triatlon die georganiseerd wordt in het sportcentrum. Compleet met opbouwende trainingsschema’s starten we in het zwembad. Waar we trainen op conditie, uithoudingsvermogen, kracht en zwemtechnieken. Je hoeft dus GEEN ervaren zwemmer te zijn om te starten. Daarnaast hebben we verschillende schema’s voor de onderdelen lopen en fietsen

Aquabootcamp
Afwisselende oefeningen op het droge en in het water is een zware workout voor het hele lichaam. Alle spiergroepen worden versterkt en de conditie stevige boost.

Aquajoggen
Diverse loopvormen in diep water d.m.v. ondersteuning van een wetbelt om de middel. De activiteit wordt begeleid door muziek en met verschillende materialen en organisatievormen worden conditionele en spierversterkende oefeningen gedaan.

Waterspeeltuin
Vrijzwemmen voor kinderen. Met behulp van verschillende spelmaterialen en opblaaskussens wordt er een gezellige middag van gemaakt. De waterspeeltuin zal in de schoolvakanties vaker open zijn.

Zwemrevalidatie
Zwemmen en revalideren. Tijdens deze activiteit zwemmen de deelnemers op eigen niveau hun aantal banen en worden daarnaast begeleid met diverse persoonlijk gerichte revalidatie oefeningen. Oefeningen die op de ‘vaste’ kant te belastend zijn, maar in het water het revalidatieproces bevorderen. Dit wordt begeleid door een instructeur en kan in samenwerking met een fysiotherapeut.

Fit Zwanger
Een verantwoorde manier om in beweging te blijven is zwemmen tijdens uw zwangerschap.

Wanneer de omvang van uw buik toeneemt, zal het bewegen steeds moeilijker worden. Toch is het belangrijk fit te blijven. Bewegen in water biedt de mogelijkheid fit te blijven tot het einde van uw zwangerschap en daarna. Door de opwaartse druk voelt u zich gewichtloos en vrij om te bewegen.

Bovendien heeft het verwarmde water een positieve invloed op de bloeddruk , waardoor uw bloed meer zuurstof opneemt, wat belangrijk is voor u en uw kindje.

U kunt lekker komen zwemmen wanneer het u uitkomt. Tijdens het banenzwemmen is er een gediplomeerde lesgever aanwezig die u leuke en fijne oefeningen kan aanbieden.