info@sonnenberch.nl | 038 - 3317804 |

Zwemsporten

MBVO
Meer bewegen voor ouderen. Baantjes zwemmen en lichte oefeningen in het water zodat iedereen kan meedoen ongeacht de leeftijd of fitheid.

Lunchzwemmen
Tijdens het middaguur lekker zwemmen met tussen door tijd voor het nuttigen van een broodje en een bakje koffie. De instructeur kan voorzien in hulp bij zwemslagen en het gebruik van hulpmiddelen bij het zwemmen.

Trimzwemmen
Een les voor volwassenen waarbij verschillende zwemslagen worden getraind om de algehele conditie en het  uithoudingsvermogen op peil te houden en/of te verbeteren. We zwemmen in de lengte van het bad. Er is een instructeur aanwezig voor de begeleiding in de zwemslagen.

Peuterzwemmen
Peuterzwemmen is voorbereidend op de zwemles. En dat vooral in actieve samenwerking met de ouder. De ouders krijgen instructie om hun kind een aantal basisvaardigheden bij te brengen die van belang zijn voor het leren zwemmen. De overgang naar de “echte” zwemles wordt zo minder groot, ze zijn watervrij en de kinderen krijgen de basisvaardigheden op een juiste manier aangeleerd.
Peuterzwemmen is in 2 leeftijdsgroepen:
groep 1: 1,5 tot 2,5 jaar: voornamelijk ‘watervrij’ maken
groep 2: 2,5 tot 4,5 jaar: voorbereidend zwemles

Aquafit
Aqua Fit & Variatie is een les voor volwassenen waarin verschillende programma’s aan bod kunnen komen, waarbij het zwemmen centraal staat. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende materialen zoals gewichtgordels en watergewichten. Een lekkere uptempo training met moderne muziek en een enthousiaste instructrice.

Aquarobics
Een actieve sportles op muziek. In het ondiepe gedeelte van het bad worden verschillende spierversterkende en conditionele oefeningen gedaan op de nieuwste muziek. Met gebruik van verschillende materialen en organisatievormen wordt er een volledige workout gedaan.

Triatlon training

Een complete training voor de 3 onderdelen van de Triathlon; Zwemmen (500 m), Fietsen (20 km) en Lopen(5 km). Met deze training word je voorbereid op de 1/8 triathlon die georganiseerd wordt in het sportcentrum. Compleet met opbouwende trainingsschema’s starten we in het zwembad. Waar we trainen op conditie, uithoudingsvermogen, kracht en zwemtechnieken. Je hoeft dus GEEN ervaren zwemmer te zijn om te starten. Daarnaast hebben we verschillende schema’s voor de onderdelen lopen en fietsen

Circuit Zwemmen
Ook wel ‘natte bootcamp’ genoemd. Met afwisselend oefeningen op het droge en in het water krijg je een zware workout voor het hele lichaam. Alle spiergroepen worden versterkt en de conditie wordt sterk verbeterd.

Aquajogging
Diverse loopvormen in diep water d.m.v. ondersteuning van een wetbelt om de middel. De activiteit wordt begeleid door muziek en met verschillende materialen en organisatievormen worden conditionele en spierversterkende oefeningen gedaan.

Waterspeeltuin
Vrijzwemmen voor kinderen. Met behulp van verschillende spelmaterialen en opblaaskussens wordt er een gezellige middag van gemaakt. De waterspeeltuin zal in de schoolvakanties vaker open zijn.

Zwemrevalidatie
Zwemmen en revalideren. Tijdens deze activiteit zwemmen de deelnemers op eigen niveau hun aantal banen en worden daarnaast begeleid met diverse persoonlijk gerichte revalidatie oefeningen. Oefeningen die op de ‘vaste’ kant te belastend zijn, maar in het water het revalidatieproces bevorderen. Dit wordt begeleid door een instructeur en kan in samenwerking met een fysiotherapeut.

Zwemmen & Afvallen
In deze les is het programma variërend, centraal staat het werken op vet verbrandingsniveau met aansluitende spierversterkende oefeningen. Waar nodig wordt er ook gebruik gemaakt van fitnesstoestellen of losse gewichten . Om de 6 a 8 weken nemen we een conditietest af, want ook de algehele conditie verbetert. Eventueel meten we het vetpercentage en de bloeddruk. Dit kan in samenwerking met een voedingsprogramma van 12 weken van Benfit.nl. Deelname aan dit programma kan zelfs een korting op de zorgverzekering opleveren.

Fit Zwanger
Een verantwoorde manier om in beweging te blijven is zwemmen tijdens uw zwangerschap.

Wanneer de omvang van uw buik toeneemt, zal het bewegen steeds moeilijker worden. Toch is het belangrijk fit te blijven. Bewegen in water biedt de mogelijkheid fit te blijven tot het einde van uw zwangerschap en daarna. Door de opwaartse druk voelt u zich gewichtloos en vrij om te bewegen.

Bovendien heeft het verwarmde water een positieve invloed op de bloeddruk , waardoor uw bloed meer zuurstof opneemt, wat belangrijk is voor u en uw kindje.

In deze les doet u, onder begeleiding van een gediplomeerd en ervaren instructeur, zowel conditionele als spierversterkende oefeningen. Ieder op zijn eigen tempo en niveau.

Uiteraard sluiten we de les af met heerlijke drijf- en ontspanningsoefeningen.